onsdag 11 mars 2009

I dag ska jag till kiropraktorn, jag har så ont i nacken, ryggen och nåt litet revben.
Jag stångades med kudden en natt och så har jag kört taxi några helger och nu blir jag fullkomligt motarbetad av min egen kropp. Det gör ont överallt och jag kan inte sova men jag hoppas att det blir bättre i dag.

I går bakade jag citronmarängmuffins men jag tyckte att de blev lite väl kompakta och tidigt i morse nångång så bara slog jag upp ögonen och tänkte "det var ju inget bakpulver i dem".
De blev skapligt goda och så blev det marängsmet över så just nu står det 9 hemgjorda maränger i ugnen!

Jag ska prova att göra macarons, kanske i kväll. Det är mandelmarängkakor, färgglada och tydligen lite pilliga. Men jag ska prova. Jag har faktiskt inte ens smakat såna men nångång ska väl vara den första.

I morgon ska jag och Bajsan till Lomsmyren och gå lite hundkurs. Vi ska socialträna och kanske lite lydnad. Hon måste lära sej att umgås med andra hundar och samtidigt vara lugn. Det är jobbigt med en hund som väger 30 kilo och beter sej som studsboll/dragmaskin i kopplet.
Jag har aldrig varit på hundkurs tidigare så jag är lite nervös men Linnea berättade att hon sett mycket värre hundar än Bajsan på kursen! Vi kanske inte är värst i alla fall. Men jag ska tina en massa köttbullar att ha med mej.

7 kommentarer:

skånskan sa...

Jag ska köpa en spikmatta idag. Provlåg i förra veckan och det var ljuvligt. Lär hjälpa mot onda ryggar och nackar - kolla mera på nätet - jag tror det kan vara något för dig om du har problem med ryggen och nacken.

Anonym sa...

Du ska inte oroa dig för hundkursen. Alla är där för att lära sig och hunden något, ingen går dit för att visa att man är "bäst", och har man bara en bra instruktör så är hundkurser mycket roliga och mycket jobbiga för både hund och förare. Lycka till =o)

Kanelbullen sa...

Nu får du tala om sen hur det gick så kan vi träna här hemma. Hon är ju så himla snäll så det går nog bra.

Ha det, vi hörs!

vifsla sa...

Skånskan: Jag funderar oxå på en spikmatta. De verkar vara bra för sömnen.

Åsen: Jag hoppas i alla fall att hon ska lära sej nåt eller åtminstone somna i bilen på vägen hem.

Kanelis: Du ska få rapport.

rubbad sa...

Spikmatta är skiten! Ligger på min innan jag somnar varje natt, love it.

Men bästa sättet att bli av med ryggont är enligt min erfarenhet sorgligt nog träning. Hade skitont i ryggen i ett år, men det gick över på några få besök på simhallen.

Macarons är ju lätt snyggaste bakverket! Ser så minimalistiskt och fint ut. Tvinga Larsson att fota! Jag har heller aldrig smakat... du får bli pro på det och bjuda mig.

skånskan sa...

Provade spikmattan igår. Gjorde ont som fan - men efter en stund kom endorfinerna igång och jag sov så ljuvligt gott därefter.

Anonym sa...

Citronmarängmuffins....måste ju vara ett av svenskans vakraste ord...