måndag 16 mars 2009

Organisation

Den berömda skrubben i vår lägenhet är fylld till bredden med saker men tack vare den nya bokhyllan har jag kunnat stuva om och flytta alla dvdfilmer från skrubben till bokhyllan, det i sin tur gjorde att jag kunde få bort massor med cdskivor från golvet i skrubben.
Bokhyllan fick lida lite, den ser inte längre lika snygg ut som den gjorde när Rebecka stylat den men den kan inte bara vara jättesnygg, den måste jobba lite oxå.
Nu är den snygg och gör sin del av jobbet.
Nästa fråga är, hur frigör jag garderobsutrymme utan att Peter märker att jag kastar hans kläder?
Jag har gjort i ordning en kartong med lite gamla kläder som jag inte ska ha kvar, det blev lite skor oxå (peters). Allt får åka till återvinningen sen.
Min tidigare filosofi var att jag inte skulle göra mej av med några kläder utan spara allt (utom strumpor och trosor) men det fungerar inte när man bor i lägenhet och har en sambo som sparar på det mesta.
Så det blir sortering igen!
Det bästa vore om jag plockade ut det jag verkligen vill ha kvar/använder och sen öppna ytterdörren och låta alla ta det de vill och kan ha HELT GRATIS!
Det skulle bli städat, jag slapp släpa allt till tippen och nån kanske skulle bli glad över nåt gratisfynd.

3 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Men vilken bra idé!

Vi hörs, kram!

vifsla sa...

Ja faktiskt!

rubbad sa...

Jag har ett garderobtömningssystem som funkar så att jag ger allt jag inte använt på ett år till mamma, hon tar det som passar och ger resten till faster Eva. Det som blir över lägger hon i en insamlingscontainer. ;)