torsdag 5 mars 2009

Länge sen

Jag har ju inte bloggat på jättelänge!!

Men vi börjar med söndagen eller kanske lördagen. Jag körde taxi typ 14 timmar i lördags, det blev en sväng till Sälen 0415 på söndag morgon. När jag var klar var jag så trött och full av red bull att det bara pirrade i kroppen när jag stannade för att sova.


Det var hemskt men till slut kom jag hem, men var snäll och fråga mej inte om hur vägen var till Älvdalen för det minns jag knappt.


På eftermiddagen följde jag med Larz-Kristerz till Mora Parken för att sälja skivor. Jag och Annika hjälptes åt att packa upp allt, sen kom Lene och Lena. Vi hjälptes åt med försäljningen, det blev en rejäl rusch och alla villa ha sin skiva signerad.

Det var nån puppig smålänning som blev sur över att det tog lång tid och att vi hade dålig organisation :-)

Men jag fick en buggkurs av Lindberg och så träffade jag Anna som köpt en tröja av mej. Vi träffades på båten oxå. Det är himla roligt att träffa lite nya människor och jag blev jätteglad.

Efter ett par timmar blev jag sittande med Billy Opel och hans kamrat Stenberg. Jag och denna Stenberg blev att prata B20, mitt upp i alltihop kommer min sambo och letar efter mej. Han ville dansa en dans i alla fall. Tydligen så hade han letat efter mej utanför.

När han kom in i logen så sa han, sitter du här? Vi ska ju dansa.

Jag sa, jag blev att prata B20.

Då SUCKADE han. :-)

Men det blev världens finaste dans i alla fall, vi pussades massor!

Lena Sytråds ex dök upp och ville ha skjuts, men det fick han inte. Det var en ful ful ful människa (eller gris)

Nån liten fjortis kastade ett pepparkar i skallen på Gunnar så han fick en jättebula. Jag sa till vakten.. skvallerbytta jag...

När kvällen var slut packade killarna ihop och vi for hem. Jag tror klockan var 5 när vi äntligen kom hem.

På måndagen var jag och Peter till Mora för att handla lite och sen for vi till Kåtilla för att hämta en väska med kameror som Peter fått av nån farbror. *suck mitt hem svämmar över redan*

Sen åkte vi till svärmor och firade hennes födelsedag lite grann. Hon fick en bok med hundbilder istället för en hund. Den var så söt att Peter fick lov att köpa en till sej själv oxå.


Jag har varit valpvakt åt Bajsan, för att hon skulle få socialträna lite på andra hundar så åkte vi till Gunilla och Sälma. Sälma och Bajsan skällde mest på varandra och Bajsan passade på att tackla mej bakifrån så jag ramlade baklänges och landade på henne. Tur att det var snöigt.

Igår åkte vi till Linnea i Selbäck, där träffade vi bordercollien Puck och 8 (åtta) katter. Puck blev lite kär i Bajsan, det blev INTE katterna. Men det gick bra ändå och Bajsan somnade i bilen hem.


Carola och Viktoria har varit här och hälsat på, Toria hade en lös tand som alla ville pilla på. Det var ingen som fick pilla. Hon hade knutit svart sytråd i den och var verkligen som Lina i Emilböckerna. Peter försökte hjälpa henne, vi knäppte kort. Till slut höll Carola i tråden och Rebecka kittlade Toria, när hon vred och slingrade sej så for tanden ur med ett plopp.

De här kom i brevlådan i går, de passar precis perfekt och jag ÄLSKAR dem!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Heeej! Åh va kul att höra om dina bravader igen, har varit in gång på gång men nu fick jag lön för mödan :) Kul nu har vi saddle shoes båda två, vi som är så bäst! :D Massa kramar

skånskan sa...

Det låter som några trevliga dagar!!

Kanelbullen sa...

Men lite skoj hade dom allt emellan allt skäll. Sämlan var lite tråkig bara. Men det var nog bara så här i början.Vi gör om det.

Ha det!

Anonym sa...

ÄNTLIGEN ett livstecken från dig på bloggen. Jag höll på att få abstinens. Snygga pjuck! Var tjackade du dom? Du är så elegant och fin och söt på alla sätt och vis. Hoppas vi ses snart igen! Och glöm inte det där vi snckade om...underkjolen du vet. Jag menar det jag sa!

Lillgull sa...

Fin fina buggskor. Vi måste ta en svängom nån gång!
Hur känns de på? Köpt från Sivletto? Har pillat på några som jag hittat secondhand och de har kännts rätt hårda...

rubbad sa...

Underbara pjucks!

Bilden på Peter och barnet krävde verkligen en förklaring, tack för det!

vifsla sa...

Kicki: Vi måste rocka samtidigt i våra skor.

Kanelis: Det måste vi göra, de vänjer sej snart.

Anna: Ja tänk vilken tur att jag lever och tänk att du stod ut med att vänta. Bara jag blir lite mer stadd vid kassa så ska du få springa på BR åt mej.

Lillgull: Klart vi ska dansa! Jag köpte skorna på tradera, tror att de kommer från USA från början. De är mjuka men de veckar sej lite oroväckande där man böjer foten.

Syrran: Haha! Ja Peter och barn är väl inte det vanligaste motiv på bild direkt. Speciellt inte när barnet har en tråd i munnen.

Anonym sa...

Gillar skorna! :)

Anonym sa...

hahaha söta bilder! :)