fredag 21 augusti 2009

Åhléns undernärda skyltdockor

Jag var in på Åhléns i Mora härom dagen. Det första jag fick syn på var en skyltdocka i höstens mode, rödrutiga strumbyxor...
Det var dock inte det värsta! Ni skulle ha sett dockorna, otroligt smala. Nästan sjukligt enligt mej. Benet var jämntjockt (eller jämnsmalt) hela vägen från smalbenet till låret, armarna var likadana.
Jag fick lov att fråga personalen om dockorna verkligen skulle se undernärda ut. Jag fick väl inget riktigt svar på det. Men de upplyste mej om att dockorna var strl 36.
Själv tyckte jag att de såg ut som anorexia.
Vill vi verkligen ha det så i våra klädaffärer?
Jag tycker att 40 vore ett bättre mått, i alla fall för butiker som säljer kläder till vuxna. Gina Tricot och Cubus är väl en annan sak, deras kunder är väl till stor del fjortisar.. :-)

9 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Näämen, på Gina kan jag hitta riktigt snygga tröjor och inte e väl jag en fjortis. Snälla Linda, säg att jag inte e de.
Puss o kram!

vifsla sa...

Kanelis: Nja fjortis vill jag nog inte kalla dej. Men tro vad jag SKA kalla dej?

Anonym sa...

Jag tycke att du är alldeles för fixerad vid din storlek. Du är ju jättesnygg, så försök att inse att du duger.

Malin sa...

Kan inget annat än att hålla med i det du skriver. Men du verkar vara en häftig tjej med en härlig klädstil. Fortsätt så!

Vifsla sa...

Anonym: Jag är inte fixerad vid min storlek utan vid de otroligt magara "idelakvinnorna" som visas i media.
Och att kläder inte tillverkas i alla storlekar, vi feta blir fan i mej diskriminerade.

Unknown sa...

RYM PETER RYM!
Hon verkar ju helt jäkla kokkobläng!
en sån som du borde ju hitta nåt mycket bättre!

vifsla sa...

Butik: Jag tycker att du ska sluta läsa min blogg nu. Om du vill läsa om LK så kan du läsa deras blogg och skriva fint till Peter där istället.

Kanelbullen sa...

Vi ska nog hitta på något lämpligt, tror du inte? Tant, kanske? Näää!

Kramen!

Lilly Lee sa...

Låter inget bra med dockorna du! Tycker de borde vara i "medelstorlek", dvs nånstans mellan 38-42, folk får ju så skev bild av kvinnokroppen!

Det ÄR inte sunt att ha utstickande revben eller som du sa, lika smala lår som vader!