tisdag 11 augusti 2009

Kan man lotta ut en kartong muffins?

Det är snart dags för mitt 500 inlägg och givetvis så vill jag ha en liten tävling men jag vet ju inte vad jag ska lotta ut. En låda med muffins var det bästa jag kom på.
Annars så kan jag erbjuda veckans pantburkar, peters trasiga strumpor, under-säng-damm, vissna krukväxter eller trasiga skor.

I dag har jag shoppat, det blev två bikinisar, en liten tunika, en kjol, ett förkläde, rosetter till håret osv osv. Det blev en heldag i Borlänge och jag var ganska slut när jag kom hem.
På Stadium köpte jag en pilatesboll, glad i hågen åkte jag hem för att prova den. Jag slet fram den ut kartongen när jag kom hem och skulle blåsa upp den. Men munstycket på pumpen gick inte in i hålet på bollen. Jag blev inte bara arg, jag blev förbannad oxå. Det gick inte ens att blåsa in luft i bollen med munnen. Det var helt stopp och jag trodde att jag skulle spräcka ett kärl.
Så tänkte jag att det är nog stopp nånstans, så jag tog ett bältesspänne och började pilla med. Och det vita munstycket i bollen ramlade ur! Först blev jag kall sen kom jag på det.
Det vita munstycket var ju det som gjorde att luften inte pös ut!! Själva butt-pluggen alltså!
Ibland är jag så smart.
Nu är bollen uppblåst och jag ska prova den lite!

Bilder kommer förresten senare...

5 kommentarer:

Boella sa...

Men hallå! Vad gör man med en pilatesboll? Fan, vad jobbigt det verkar...

Mariah sa...

Det låter perfekt med muffins! :) Me like.

Carola H sa...

Muffins är kanon.
Har ju fortfarande inte fått smaka någon.

vifsla sa...

Boella: Pilatesboll en som en sån hoppboll jag hade som liten fast utan "öron" att hålla i. Man använder den till en massa jobbiga övningar. Men det bästa är att man kan sitta på den framför tvn och öva upp balansen och magmusklerna.

Mariah & Carola: Då kanske det blir en låda muffins ändå.

Kanelbullen sa...

Peters trasiga strumpor...njaa, det tror jag inte jag vill ha. Luddet under sängen...njaa, det har jag själv så det kan vi byta i så fall. Nä det får bli muffins!!!
Ha det!