lördag 8 augusti 2009

Alldeles för sent

Det har varit spännande dagar. På torsdagen var vi på Älvdalens hotell och LK vann pris för årets nyföretagare. Till och med dansbandsänkorna fick följa med upp på scen och få blommor. Vi skulle gå hem tidigt för jag skulle upp och jobba. När vi kom till våran ytterdörr gick den inte att låsa upp. Vild panik utbröt, ingen av oss hade med oss telefon och mina nycklar var på insidan av dörren.
Vi fick gå hem till Rebecka mitt i natten, väcka henne och Hugo, låna telefon, ringa och väcka Martinsson (hyresvärden) för Stiftelsen har ingen jourhavande vaktmästare (dåååligt). Martinsson i sin tur ringde låssmeden i VENJAN. (6 mil härifrån) Han skulle komma på en timme. Jag och Peter gick hem igen mitt i mörka natten. Väl uppe pillade Peter lite till med låset och fick till slut upp det själv. Vi ringde och avbokade låssmeden.
Fast vid det här laget var jag uppstressad och genomsvettig. Vid 01:45 ringer till råga på allt telefonen. Nån puckad brud som hävdar att hon är producent och vill göra en remix på nån LK-låt. Peter hänvisade till Sony.
Jag fattar inte hur man är funtad om man ringer hem till folk mitt i natten med såna idéer.
Så om du producenten läser det här: Satans pucko! Man ringer inte hem till främmande människor mitt i natten och har kassa idéer. Och om man har en bra idé så kan sånt vänta tills måndag.
När min klocka ringde var jag helt slut, jag kunde verkligen inte jobba. Urticaria som smärtade över hela ryggen och en bedövande trötthet. Så jag ringde till jobbet och frågade Katarina om hon kunde ta mitt pass på 1 timme och 45 minuter. Det gjorde hon!! Tack så vådligt mycket!!

Jag och Peter har varit till mora och köpt mej nya skor, Bulgarienskor!! Jag hittade två par på halva priset. 400 kr för två par vagabondskor.
På eftermiddagen har jag åkt på byvända med qvinns on wheels. Det var mc-crusing på bynn sen så jag hängde med på det oxå. Det var mysigt fast jag hade satans ont i röven, benen och fötterna efteråt. Tack Mia för att jag fick åka med!
Nu har jag varit och lyssnat på LK en stund, det var ett himla drag på dansgolvet. När Carina spelades så hoppade folk så hela rotundan skakade.
Men nu måste jag verkligen gå och lägga mej så jag orkar upp på jobbet i morgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gullunge!

Jag känner mig hundraprocentigt frisk när jag läsar om dessa psykon som ringer och terrar er mitt i natten! Man tror ju f-n inte att det är sant. Okej om Peter vore Dolly Parton eller Madonna, men kom igen... Han lirar i ett dansband! Ett gott råd: Byt till hemligt nummer per omgående!

Tack ändå för alla goda skratt du bjuder på!

Kramar från
Södermalm i Sthlm

P.S När ska jag komma och diska? ;-)

vifsla sa...

Du är precis lagom frisk för att vara från stan!
Du kan komma och ta middagsdisken i morgon om du vill. :-)
Peter hälsar!