tisdag 4 augusti 2009

Dinner and a movie

I går åkte jag och Peter till Mora för att fika och gå på bio med Petter och Anette. Men fikat blev till middag på “vi på hörnet” istället. Maten var god och klyftpotatisen rejäl måste jag säga. Vi satt på uteserveringen och stoppade huvudena fulla och då händer det som jag hatar.  En herre kommer och vrålar “HEJ” till Peter och ska skaka hand. Mitt i maten!! Det tycker jag är ohyfsat. Så tips: Om ni ser Peter (eller vilken kändis som helst) sitta och äta/vara upptagen i en diskussion gå inte fram och skrik och kräv autografer och foto. Det är störande och trist.
Vi såg filmen “Sommar med Göran”, jätteroligt och lagom oseriös.

Anette berättade att hon varit hos en zonterapeut och att det varit skönt. Så nu vill jag oxå prova, det har jag velat länge. Men nu blev det bestämt att jag verkligen ska.
Och jag lovar att lämna en utförlig rapport.

Vi har tittat på en ny byrå på Jysk. Våran gamla har sagt upp sej för längesen och Peters alla strumpor ramlar ner i mina lådor. Och gärna bakom lådor så de inte går att stänga.
Ja, detta glamorösa kändisliv!!
Men den nya byrån kostar 1100 kr och har 6 stora lådor. Tänk om det skulle bli ordning bland min kläder!
Soffan var jätteäcklig (beige är ingen bra soffärg) och vi tänkte kemtvätta den för nästan 1000 kr. Men så frågade Peter på Möbelrondellen där vi köpte den för 3 år sen om det gick att tvätta överdragen i maskin. Och det gjorde det. Vi provade och det  blev betydligt mycket fräschare!

Jag var hos frissan i går oxå. Pernilla på Salong Huvudgatan är himla duktig och jag rekommenderar henne starkt.
Jag klippte mej på Hårateljén förut men nu har de gått ihop med ett annat ställe och blivit Huvudgatan. En stor fräsch salong på dalgatan vid rondellen.
De hade det verkligen jättefint. Jag satt där i en och en halv timme och tiden bara flög iväg.
Underbart!

7 kommentarer:

Mariah sa...

Ja det kan inte vara så himla kul med "tokiga" fans som inte fattar att man har ett privatliv också, vid sidan av artisteri biten. Hoppas du hittar en bra byrå med djupa lådor, dagens morderna byråer har ju hög lådfront men själva lådorna är ju jättegrunda. Lycka till.

rubbad sa...

Hur ofta klipper du dig?! Du var ju och klippte dig... iofs det var väl när jag och Conny var där och inte när jag var där senast. DÅ ÄR DET OK! ;)

Malin sa...

Och jag som fick dåligt samvete för att jag sms'a Peter och frågade om dom skulle på yran. Och ja, Anette var verkligen salig över sin zongrej.

vifsla sa...

Mariah: Ibland vill jag bara sätta på honom en peruk så man kan sitta och äta utan att behöva oroa sej för att det ska komma fram fyllon och vråla...

Syrran: Helklippning varannan månad, luggen varje månad. Tänk på att jag inte var till frissan en enda gång på 3 år, typ 2001-2004.

Malin: Sånt ska du inte ha dåligt samvete för, som fostersyster så har man såna rättigheter.

Anette sa...

Tack för en trevlig em/kväll här i Mora.

vifsla sa...

Anette: Ja tack själva! Det är nyttigt att komma ut ur kommunen ibland och då är det ju fint att ni vill umgås med oss.

Anna Neah sa...

Varianten när de ställer sig 2 meter ifrån och pekar och stirrar, med öppen mun, är också fin. Den får jag smaka på titt som tätt... Thomas