onsdag 12 augusti 2009

Att ha en låt tillsammans

Det är ju vanligt att man har en låt tillsammans med sin kille, en egen låt som man själv bara förstår meningen med.
Jag och Peter har nog ingen sån men däremot så har jag låtar med kompisar.
Min och Camillas låt är "fööör hon har pucklar som en stooor kamel". Vi var 20 år och Camilla tog sin pappas merca och dieselkort.
Jag vet inte om Boel är medveten om det men jag och hon har en låt tillsammans eller kanske till och med två.
Vi pratade om nån dansbandsresencent som heter nåt jag glömt och han hade blandat ihop dollys 9 to 5 och låten Morning train (som oxå innehåller 9 to 5). Jag var osäker på morning train så boel sjöng den för mej. Så nu har vi en låt tillsammans.
Den andra låten är Schytts Invitation men det är mest för att hon pratar så mycket om den.

3 kommentarer:

Boella sa...

Vad roligt att det blev så! Med Morning Train, menar jag. Men har du hört Invitation än? Mer än i min version alltså... Den är ju ruggigt outstanding. Särskilt texten... Finns på Spotify.

Vifsla sa...

Jag har lyssnat på invitation men jag tror jag måste göra det igen. Jag var nog skapligt ofokuserad när jag hörde den.

Anonym sa...

lart mycket