lördag 29 augusti 2009

Allt försvann

Jag har kört taxi i natt och då hade jag jättebra idéer till bloggen. Dock försvann det mesta när jag sov (4 timmar) men en har stannat kvar.
I min blogg vill jag presentera tjockisruteplagg från de butiker jag kommer åt. Som en "diss eller hiss"-grej. Men jag skulle behöva en "fotograf" eller "modell", eftersom det är svårt att modella och fota sej själv samtidigt.
Kan man gå in på hm och prova allt de har i tjockisrutan och fota det utan att personalen blir förbannad eller ska jag maila huvudkontoret och fråga om det är ok innan jag gör något alls?
Det blir ju reklam för deras kläder men alltsammans kan ju bli totalsågat oxå.

Tycker någon att det här är en bra idé, alltså prova så mycket som möjligt av tjockisalternativen i butik, fota det, publicera bilderna i bloggen och hissa eller dissa.

fotnot: tjockisrutan är den delen av en klädbutik som innehåller kläder i större storlekar.

4 kommentarer:

Simone sa...

svar: ja, sant! Problemet för mig att jag inte bara är rädd att bli "tjock" utan oxå normalviktig, vilket jag (tyvärr) tycker är för tjockt, på mig alltså. Jag skulle kunna äta mazarinen, men då skulle jag ju bli normalviktig.. Men är du nöjd med din kropp? Har du känt dig särbehandlad av samhället på grund av din vikt någon gång?

rubbad sa...

LINDA!

Jag satt här och tänkte boka in mig på Cinderellakryssningen 25 okt, men jag har ingen att åka med! Så jag tänkte, "äh jag bokar två biljetter, nån får jag väl alltid med mig" men neej då måste man uppge namn på alla som ska med när man bokar! KAN du åka med på den kryssningen? Jag vill inte åka ensam! Det senare datumet är helt fullbokat så jag befarar att det blir fullbokat även den 25/10 snart.

Camilla sa...

Du kan inte fota dig själv i provhyttens spegel? Kan ju vara lite knixigt om provhytten är så där minimini som de kan vara ibland.
Den där butiken Zizzi var toppen! Skönt med kläder i normala storlekar! Jag menar, det är ju mest bara tunna fjortisar som får på sig det HM säljer tex. Jag anser mig vara normalstor, men har toksvårt att hitta kläder som passar. Kappahl har dock fina tunikor jag gärna köper :-)

rubbad sa...

FAN! Nu var jag för långsam igen, hyttplatserna slut den 25/10. :( Another time then...