söndag 2 augusti 2009

Semesterspecial

Alla tidningar och tv-radiokanaler har någon form av sommarspecial, bästa grillmarinaderna, undvik att bränna dej i solen och om det varit en regnig sommar, några tips om sista-minuten-resor till värmen.
Men ingen av dem tar upp problem som
“hur man blir av med tyskarna som tältar i trädgården”
”hitta polacken med de billigaste bären”
”hur man tjuvlånar en fin badbrygga utan att ägaren märker något”
”Nakenbad, hiss eller diss”

Jag tänker skriva om viktigare saker än solbränna och grillat (ungefär sak samma). Förbered er på verkligt matnyttig sommarläsning.

Tyskar i trädgården

Om man kastar in en bratwurst i grannens trädgård så kommer tysken och hans flickvän med håriga armhålor att flytta dit.
Annars kan man göra ett ölspår rakt ut i skogen. Tysken med flickvän kommer att vädra som blodtörstiga fågelhundar och sen springa till skogs.

Billiga blåbär

Polacken är lite knivigare men lite pissigt finkelstinkande brännvin löser det mesta. Att supa polacken full är ingen idé. De flesta polacker kan dricka ett badkar med 95 %-igt och ändå kunna peka sej på näsan efteråt.
Köp istället en liten dunk hembränt (kostar ca 100 kr litern). Hitta sen en polack som ser törstig ut (gärna med alkoholiserad fru) och fresta honom med dunken, dra dej sej tillbaka, fresta lite till. Alltså ett steg fram och två tillbaka ungefär. Till slut är han så sugen att du får med dej flera hinkar blåbär hem i utbyte mot den  lilla dunken med mäsk.

Att intaga en brygga

Bryggbiten är lätt men kan göras svår.
Vill man göra det enkelt för sej så letar man reda på en sjötomt med tillhörande brygga och få grannar, helst avlägsna. Vänta tills ägaren packar bilen full för att åka på semester sen är det fritt fram att låna bryggan. Det är otroligt viktigt att ta reda på bryggägarens namn om det skulle dyka upp någon nyfiken granne. Gå inte heller till samma brygga två gånger. Den nyfikna grannen kan tänkas ringa bryggägaren och kontrollera dina uppgifter (Jag heter Pirulina av Snafel och är ett brorsbarns kusins barnflicka).
Kommer du tillbaka kan du bli både påkommen och polisanmäld.
Om man vill göra det svårt hittar man en bryggägare med storhetsvansinne och en galen dobermann.

Bar hud, på tyskar

Nakenbad är ett lurigt ämne, jätteskönt att plaska i naken och sen soltorka fissu. Men hur blir det när Helmut aus Deutschland oxå vill klä av sej och stoltsera med sitt organ i solen. Vill jag se mörkrött könshår och en slapp röv när jag njuter av sommaren som mest?
Eller vill jag att min sambo ska smygstirra på Deep-tan Pamela med getingmidja och tuttar runda och fasta som handbollar, när jag själv ligger där vit som en alvedon med midja som en handboll och bröst lika pigga och uppnosiga som ett par urtvättade tennissockar?
Och hur beter jag mej när jag någon av det otäcka könet draperar sitt mellangärde med gårdagens aftonblad och stirrar lystet på mej?

Sommar, tre månader av blöta skor, fylla, tappade grillkorvar, vilsna turister, radions sommarplåga och solbränna.
Jag väntar in hösten….

0 kommentarer: