onsdag 19 augusti 2009

Dansbandsänkan svarar

Min lillasyster börjar
När jag tänker på dig så tänker jag även på ordet "underbyxor". Tror du att du är ovanligt förtjust i ordet "underbyxor"? Tänk "skära underbyxor" eller "prickiga underbyxor".
Säg en bok som påverkat dig!

Ja underbyxor är ett ord som passar mej numera. Gärna prickiga underbyxor, det är positivt!!
Vännen av Gunilla Linn Persson, helt fantastisk tunn bok om en senil tant på en ö.

Carola H fortsätter

Vad är du mest stolt över i ditt liv?

Att jag klarat mej trots allt elände jag utsatt mej för.

Lilly Lee frågar

Hm..ditt absolut roligaste minne, som du kan skratta åt bara du tänker på det?

När jag och Camilla var 21 år och hade 4 månader som var fyllda av white russians och cider i min lilla tvåa på järnvägsgatan i Orsa.
Annars är det när jag och Peter gjorde oss lustiga. Jag sprang hemma naken och flaxade med tuttarna och ylade “FLOPPY TITS FLOPPY TITS!
Peter gjorde något liknande men sa istället “FLOPPY DICK FLOPPY DICK”.
Sen gick vi till kyrkan för Peter skulle sjunga och det enda jag kunde tänka var “FLOPPY DICK”. Jag fick kämpa för att hålla mej för skratt. Han själv erkände att han haft svårt att hålla sej för skratt för han hade tänkt “FLOPPY TITS” i kyrkan.

Maja frågar

Hur går det med den där bollen med öronen som du köpte i Borlänge? är det fortfarande roligt att använda den? Hur går det med Din bantning. Eller har Du äntligen börjat att acceptera att det är Du med din lite övervikt som är bra, och skita i vad andra tycker?

Pilatesbollen fungerar utmärkt, jättebra för ryggen. Jag skrattar väl inte ihjäl mej längre men det är inte tråkigt heller.
Bantat har jag aldrig gjort, jag försöker lägga om mitt sätt att leva. Det fungerar så där, mest för att jag är så förtjust i bröd.
Jag lär mej att acceptera min övervikt lite varje dag men jag är väl som alla andra, jag är inte nöjd jämt.
Jag har i alla fall lärt mej att folk inte stirrar på mej som jag trott tidigare…

Johanna frågar om pengar

Om du fick en miljon som du bara fick spendera i 5 timmar... hur hade de 5 timmarna sett ut?

Snabbresa till närmsta vintagebutik och en sömmerska, klänningar säger jag bara.
Jag hade passat på ett köpa upp ett stort lager underbara pocketböcker och beställt mycket muffinsbakprylar från USA.
Dessutom så hade jag antagligen köpt ett litet hus eller ordnat med nya tapeter och mattor till lägenheten.
Tro om man hinner det på 5 timmar…

AnnaPanna frågar om kändisar

Jag gillar frågor där man får fantisera fritt och överskrida det som är faktiskt möjligt: Om du fick bjuda fyra kända personer (ur hela världshistorien) på trerättersmiddag, vilka skulle du bjuda då och varför? Var skulle ni befinna er? Vad skulle ni äta och dricka? Vad skulle ni prata om?

Astrid Lindgren, för att få fråga om Emil och Pippi och Astrids egen barndom. För det är ju så jag vill att mina barn skulle få växa upp.
Tim Burton för att kunna prata om hans underbara filmer. Jag vill veta var alla fantastiska idéer kommer ifrån. Och så skulle jag försöka övertala honom att låta Linda Grannas bli en figur i en av hans filmer.
Dolly Parton, bara för att hon verkar så otroligt fantastisk. Och jag vill veta hur det är att verkligen vara en superkändis.
Mark Levengood för att han verkar så intelligent och så är finlandssvenskan så vacker. Dessutom vill jag veta hur det är att komma ut som homosexuell och han har ett sånt bra ordförråd att jag tror att han skulle kunna förklara det bra.

Jag skulle bjuda på sånt jag tycker bäst om själv, för att jag är så ego. Toast skagen till förrätt, hemgjord paj på mitt vis till varmrätt och vaniljpanna cotta och kanelstekta äpplen till efterrätt. Och till kaffet, massor men miniminimuffins med hallon, blåbär och små klickar smörkräm.
Jag skulle servera mineralvatten till maten och rabarbersaft till efterrätten, jag tycker nämligen inte om alkohol till maten.
Jag skulle vilja äta på en mysig veranda, prydd med kulörta lampor, värmeljus, blommor i rosa och vitt och maten serverad på charmigt udda porslin.

3 kommentarer:

Anna Neah sa...

Floppy tits, floppy dick gjorde hela min kväll! Så himla galet kul

rubbad sa...

Hahahahaaa! Det är inte ofta jag faktiskt skrattar högt framför datorn men nu brast det! FLOPPY TITS!

Carola H sa...

Jag satt och pratade med min syster i telefon när jag lästa om FLOPPY TITS, och skrattade gott. Syrran och Tobias skrattade lika gott dom.
Ni är bara för underbara.