tisdag 18 november 2008

1. Var hittade du den här listan?
http://heartsick.blogg.se/

2. Var är dina föräldrar födda?
Kära mor i tibro tror jag, nånstans i Västergötland i alla fall. Pappa i Mora skulle jag väl tro.

3. Vad är det senaste du installerade på datorn?
Jag kopplade in det trådlösa modemet, det räckte med 1½ samtal till support.

4. Vilken är din favoritrestaurang?
Churchstreet saloon i Gävle, drömmer våta drömmar om friterat potatisskal med smält mozzarella och bacon.

5. När badade du i en pool senast?
I våras, simhallen i Älvdalen
.
6. Har du varit med i någon skolpjäs?
Ja varje år i låg och mellanstadiet. Lagom till jul och det var hemskt.

7. Hur många barn vill du ha?
Inga alls. Jag har varit plastmamma, det räcker.

8. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Opera, voffvoffmusik (kallas väl tja heavy metal)dåligt dansband (inte Larz-Kristerz) typ vikingarna.

9. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Nej gud!! Jag är inte insatt och vet egentligen inget om något.

10. Vad har du för TV-kanaler?
SVT, TV3, TV4, Kanal 5, TV4+, eurosport

11. Har du åkt moped någon gång?
Ja en eller två gånger, automatväxlad så klart.

12. Har du busringt någon gång?
Inte jag själv, men jag har varit med när andra gjort det. Jag är en sån fegis.

13. Har du fått felparkeringsböter?
Ja och så har jag gett MASSOR med parkeringsböter oxå.

14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Jo fallskärm kan jag tänka mej att prova
.
15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Bulgarien, tror jag. Jag vet inte om Mallis ligger längre bort. Men Bulgarien känns mer avlägset i alla fall.

16. Har du en egen trädgård?
Nej, inte ens balkong. Men om jag klättrar ut genom köksfönstret så kan jag sitta på den delen av taket som inte sluttar så mycket.

17. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Uti vår hage och Vi & pappa

18. Kan du alla orden i nationalsången?
Ja det tror jag nog, det är ju inte så ofta som jag sjunger den numera.

19. Badkar eller duschkabin?
Jag har en dusch just nu men skulle gärna äga ett badkar med tanke på lushs
sortiment.

20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Alice i Underlandet.

21. Favoritpizza?
Är inte så jätteförtjust i pizza längre men jag brukar gilla Beko på Järnvägskiosken i Mora.

22. Chips eller popcorn?
Chips

23. Vilken färg på läppstift använder du?
Rött eller väldigt genomskinligt och fjortis.

24. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Röka jordnötsskal?? Det finns väl bättre saker att röka!!

25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nej, det finns sannerligen ingen anledning.

26. Apelsin- eller äppeljuice?
Apelsin

27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Jag och Cilla åt en pizza på järnvägskiosken i oktober

28. Favoritchoklad?
Det har jag ingen aning om.

29. När röstade du senast?
Vet inte.

30. När åt du en hemodlad tomat sist?
Länge sen.

31. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Nej det har jag inte, tack och lov för de är då så fula.

32. Är du bra på matlagning?
Ja ibland. Jag gör en killerstroganoff

33. Klarar du att tanka själv?
Det klart, fan i helvete jag har kört 40.000 mil!! Skulle jag inte klara av att hälla lite diesel i en tank då!!

34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
Nej nej nej

35. Pepsi eller Coca Cola?
Cola!!

36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Jag har ju kört taxi men jag har inte varit tvungen att vara uniformerad. Jag har varit det ändå.

37. Vad var det senaste du handlade?
Potatis, yoghurt, juice och något mer som jag glömt.

38. Har du kräkts offentligt?
Ja på Magnus på hotell Siljan när jag fyllde 27.

39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Mångmiljardär, för den sanna kärleken har jag redan mött.

40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Ja, har till och med mött den.

41. Har du ringt något betalnummer?
Ja min sambo är ju med i dansbandskampen så jag har ringt upp några hundralappar.

42. Kan man vara vän med sitt ex?
Jag skulle nog inte vilja vara nära vän, men att prata lite går ju.

43. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Fittan Hanna!

44. Hade du mycket hår som liten bebis?
Nej, jag var blond och tunnhårig.

45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
Hej du har kommit till Linda, skulle jag tro.

46. Vad har du i din väska?
Plånbok, nycklar till automaten i Mora, ficklampa, ett trasigt halsband, mobilen ska ligga där.
47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Läser lite grann eller brottas med Peter.

48. Vad är du tacksam för idag?
Att det inte är sååå mycket att göra i lägenheten innan det blir lite fint.

0 kommentarer: