fredag 7 november 2008

Nu är det kvällen innan...

Larz-Kristerz ska upp på scen i morgon igen och jag har arrangerat fanclubens resa den här veckan oxå. Det är roligt men ganska tungt jobb.
Det som är mest underligt är att trots att min mailadress finns på älvdalens hemsida så har folk tagit reda på både hemnummer och mobilnummer och ringer lite när som helst.
Till saken hör att min mobil är lite muppig och funkar bara lite när den själv vill, när jag fick i gång den i går efter 2 dagars "omobilitet" så hade jag 9 meddelanden i röstbrevlådan. 3 som handlade om normala saker och 6 som handlade om Larz-Kristerz. Massor med folk som ringt, inte fått svar och kommit på den klyftiga idéen om att kvinnan som bara lämnat ut sin mailadress vill säkert sitta och ringa runt till oss fans. Så det fanns en hel flock med samtal som avslutades med
"kan du ringa upp mej?"
VARFÖR MAILAR NI MEJ INTE BARA???
Jag kan omöjligt sitta i telefon hela dagarna på jobbet, hamburgarna steker inte sej själva direkt, jag kan omöjligt sitta i telefon hela kvällarna, disken tar inte reda på sej själv.
Om jag får sitta framför datorn i en timme kan jag lösa de flesta frågeställningar som kommer upp.
Till nästa vecka ska webansvarig för Älvdalens hemsida får lägga upp "enbart mailkontakt", tror jag. Hit går det tex inte att ringa kl 8 på morgonen för då sover lilla Linda och vill inte bli väckt.

Tröjorna har kommit, 109 stycken. Jag tror att nästan alla är bokade men Göran har 2 stycken i strl XXXXXL som nån kanske vill ha....

Händer det några normala saker annars...? Tja, jag har ju köpt en chipspåse, det är nog ganska normalt och så förstörde jag nyss mina nylonstrumpor. Det gjorde jag genom att försöka dra upp dem ganska våldsamt. Som alla vet så har strumpbrallor pippi på att glida ner i grenen, det är otäckt och ger lite känslan av att vara en aning naken och uttittad. Mina hade gjort just så och jag ville bara hjälpa dem upp till behagligare höjder, så jag drog upp nylonet på benen lite först för att korva till ett överskott som gör själva uppdragandet lättare. Så tog jag i linningen baktill (det lät jävligt fint men precis ovanför röven för den som känner sej förvirrad) och drog till, RITSCH sa det bara och nu ha jag sabbat dem...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter inte kul att bli uppringd när som helst å hur som helst.

Anonym sa...

Ha ha...baktill...ja visst kan det vara lite bråkigt med strumpbyxor. Va duktiga dom var igår, det svängde riktigt fint!
Kul att läsa ord från en av kvinnorna "bakom" LK...jag kommer garanterat tillbaka för att se vad mer du kan bjuda på!

:) Ninna