måndag 3 november 2008

så var det måndag igen och här satt jag och surfa..

Bokningarna bara trillar in, över 20 stycken sen i går. Det blir helt galet.
Och tänk att jag är tillsammans med en tv-kändis! Anna kallade honom nallebjörn i direktsändning och det stämde in så bra.

Den nya bilen tålde inte kylan igår. Batteriet är ju jättedåligt och det var säkert 10 grader kallt. Till råga på allt så verkar inte motorvärmestolpen funka som den ska. Klockan går fel i den och det blir helt galet bökigt att ställa den. Den går två timmar före och när jag ska räkna ut sånt så blir jag nästan vansinnig. Så nu måste jag försöka få tag i Elfdalens hyresbostäder och försöka klämma ur dem en vaktmästare som kan kolla på stolpen.
Det är så typiskt att nåt sånt ska hända mej!! Men jag har engagerat David och han ska komma med lite verktyg sen och hjälpa mej ta batteriet från peggan.
Ja den jäkla skitbilen funderar jag på om jag bara ska rulla iväg till skroten. Fast samtidigt så har jag lovat Cilla att lägga ut en blocketannons.
Men jag kan ju prova att annonsera här oxå:

Peugeot 405 mi16 till salu
En ganska fin 90a som rullat över 28000 mil. Motorn är bytt förra året om jag inte minns fel. Det sitter en luisiratt i den och växelspaksknoppen är snuskigt röd. Kan vara samma som ratten.
Jag har bytt så mycket prylar i den att jag inte minns hälften, men bensinpump, torsionsstav och generator kommer jag i alla fall ihåg.
Det som behöver bytas nu är ett hjullager fram, termostat, den behöver ett nytt sommardäck. Eller egentligen så behöver den nog två nya sommardäck och fyra nya vinterdäck för det är bara skrutt kvar.
Både avgasröret och kylaren läcker och behöver lagas.
När det är kallt och fuktigt ute kan den vara svårstartad och kinkig. Har man inte kört den på några dagar så startar den ganska snällt men börjar rycka efter ca 1 mil. Då får man inte stanna utan måste köra vidare i jämn fart. Stannar man så lägger den av och då måste ens sambo komma och hämta en i lastbilen. (detta har alltså hänt) Det slutar dock efter ca 2 mil.
Den är lös och sladdrig i växelspaken och det är svårt att lägga i tvåan när den är kall.
Men när den funkar så går den som ett skott och är jätterolig att köra. Den behöver någon som kan skruva lite själv och inte får panik när det börjar låta någonstans.
Annars kanske den passar som reservdelsbil oxå.
Men var snäll och köp min pegga!

0 kommentarer: