fredag 28 november 2008

Arla morgon

Jag kan inte sova mer och klockan är 6!!
P ska snart åka och jobba och jag ska äta ägg. Om några timmar ska jag hämta Cilla för vi ska åka till det nya Dollarstore i Mora. Tänk att det roligaste jag kan hitta på en dag är att åka till en ny affär och förhoppningsvis slösa bort 100 kr på något onödigt skräp som P kommer att undra över, tex fler julgranskulor.
Jo men jag ska ju faktiskt köpa kanel, stjärnanis och nejlikor till mina öppningsbara julgranskulor. Jag tänkte att de skulle få lukta lite gott. Jag kanske ska förse mej med lite grankvistar oxå. Och julpapper!!
Tänk att det snart är jul och på söndag ska vi göra pepparkakshus!
Fast halva vänkretsen är ju julhatare så det må vara hänt att jag får fira lite i min ensamhet, men jävlar i mej att jag ska göra det.
Jag får väl vara min egen tomte och säga "ho ho ho, finns här några snälla barn?" Och då kan jag svara mej själv "bara lilla jag".
Och så kan jag dra den vanliga visan om att jag är ute och köper tidningen eller kanske tamponger, sen kan jag ge mej själv en puffig morgonrock, en grön roll-onögonskugga och en spännande bok. Kanske en förmaning om "att inte äta så mycket choklad" (som om det skulle hjälpa)
När tomten knallat iväg får jag tända mitt kanelljus och titta på Karl-Bertil (julhatarna får sitta ute i trappen och gnaga på blomkål).
Jag ska äta en smaskig julmacka för att sen rulla ihop mej i min nya morgonrock och sussa gott tills juldagen gryr!

4 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Haha!
Ha det så bra bland alla galna människor på Dollarstore. Själv var jag på ICA i går och det räckte fullständigt. Hoppas pojkarna fick några sköna kronor. Kön till hamburgarna var milslång.

vifsla sa...

Och vi var på östängs och stoppade skallen full med korv istället!

Anonym sa...

jul som är så mysigt! i helgen ska jag sätta upp ljusstakar och pyssla, kanske gå på lisebergs julmarknad.

Kram på dej raring!

Lilly Lee sa...

Hejhej! va skoj att du hittade till bloggen =P Jo vi gillar Larz Kristers som attans! Och jag diggade Peter när han spelade i Big Crow Pete (det var det va? och spelar de fortfarande, eller under annat namn?)