söndag 2 november 2008

När man får en yxa av far..

Det är väl inte alla som har en liten pappa som samlar yxor.
När Peter hälsade på i Viborg i början av förhållandet så stoppade han in skallen i pappas lada, där ena väggen är full av yxor och jag kan lova att han ryggade.
Där finns av alla sorter, stora och små, med en egg och med två, såna som är rostiga och såna som inte är så rostiga.
I dag har jag varit hos mamma och pappa på middag. Vi firade Larz-Kristerz seger med kalops och rivna morötter. Mamma skickade med matlåda till Peter och pappa frågade om vi ville ha varsin liten yxa att ha i bilen. Det är väl klart att man vill ha en yxa när det bjuds.
Cilla använde sen yxan som gurkskärare när jag kom hem.

Larz-Kristerz gick vidare i går kväll! Tyvärr kunde jag inte närvara eftersom jag jobbade. Men jag satt framför tvn på jobbet och hurrade lite för mej själv.
Mamma ringde och skrek i telefon, grannen (lite på lyset) hade erbjudit henne skjuts till Älvdalen på lördag så hon kan följa med bussen till Strängnäs.
Och apropå bussen så är jag bokningsansvarig och har redan tagit emot 15 mail ang bokningar och bussresa.
Så på lördag blir det nog 2 bussar till Dansbandskampen!!
Men som tur är så har Hotell Mälarblick mailat och sagt att vi är välkomna och att de väntar glatt på våra bokningar.

Jag har ägnat dagen åt att städa och putsa så att det skulle var fint tills Peter kom hem. Det var fint en stund, sen kom Dex och Hugson.. :-)
Eftersom min mor är väldigt mån om sin måg så har jag fått lova att ha lägenheten städad och middagen klar när Peter kommer från jobbet på eftermiddagarna. "Så att han håller sej lugn och på gott humör"

Vi mötte Larz-Kristerz på permatstorg när de kom hem nu på kvällningen. Till och med SVT var där och filmade. Det var roligt men tusen kallt.
Tänk att lilla Älvdalen hamnar på kartan!

Nu är det dags att borsta tanden och rulla ihop sej i den nybäddade sängen.

0 kommentarer: